17 листопада в управлінні житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР відбулася нарада керівників підприємств, що обслуговують житловий фонд та прибудинкові території у Тернополі. 17 листопада в управлінні житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР відбулася нарада керівників підприємств, що обслуговують житловий фонд та прибудинкові території у Тернополі.
Під час наради присутні обговорили ряд питань, зокрема, проблему невідповідності тарифу за обслуговування будинків та прибудинкових територій до реалізації необхідних завдань, які стоять перед підприємствами та ставить під загрозу підготовку та експлуатацію житлового фонду в зимово-весняний період.
За словами присутніх, за 9 місяців 2014 року підприємства понесли збитків на суму 360 тис. грн., а до кінця року ситуація стає ще більш критичною. Адже за період від останньої зміни тарифу зросли паливо-мастильні матеріали (на 70%), електроенергія (на 72,2%), запасні частини (на 90%), матеріали (на 62,2%), і, основне, мінімальна заробітна плата (на 27%).
Окрім того, в затвердженому тариф не враховано ряд послуг, які надаються підприємствами, а саме, не закладено паливо-мастильні матеріали на зимове прибирання дворів, на косіння газонів, не закладено вартості послуг автовежі для збивання бурульок, ремонту покрівель, димоветканалів, санітарної підрізки та зрізки дерев, поточного ремонту ліфтів, поточного ремонту систем централізованого опалення та гарячого водопостачання тощо.
Та особливо болісною для керівників підприємств є проблема заборгованості з виплати заробітної плати працівникам. Востаннє розмір заробітної плати переглядався в 2011 році (тоді мінімальна зарплата становила 960 грн). Ця сума є основою розрахунку штатних окладів працівників, і на сьогодні вона є однією з найнижчих по місту. Прийняти на роботу чи втримати роками працюючого кваліфікованого працівника для житловиків стало проблемою. Цілком зрозумілим є те, що люди не хочуть виконувати важку фізичну працю за тисячу гривень зарплатні, яку ще й не завжди вчасно виплачують.
Щоб тримати ситуацію під контролем, виконувати договірні зобов’язання перед мешканцями будинків та кредиторами, підприємства змушені користуватися кредитними коштами (овердрафтом), але кредити потрібно повертати і це стає щоразу важче.
До слова, керівники підприємств з дня затвердження діючого тарифу тричі готувалися розрахунки щодо корегування чи підвищення тарифу на послуги з утримання будинків та споруд і прибудинкових територій, однак позитивного рішення так і не було прийнято. Тому вони вже вкотре звертатимуться до міської влади із проханням щодо підвищення тарифу на послуги з утримання будинків та споруд і прибудинкових територій. Також керівники підприємств звертаються до тернополян із розумінням віднестися до потреби у підвищенні тарифу на обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.
Цей крок необхідний для того, щоб ЖЕК могли виконувати свої обов’язки. До слова, збір коштів від споживачів за надані послуги по підприємствах становить 97-100%, а мешканці, які неспроможні сплачувати за послуги зможуть оформити житлову субсидію.