Керівники обслуговуючих підприємств взяли участь у нараді щодо змін у нарахуванні субсидій

В Україні з 1 травня 2018 року вступив в дію новий порядок призначення житлової субсидії, який регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329. Які зміни передбачені у зв’язку з цим та що буде враховуватися при нарахуванні субсидії під час наради роз’яснив директорам обслуговуючих підприємств начальник управління соціальної політики Тернопільської міськради Володимир Сулима.

Щодо подання нових заяви та декларації

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 №329 затверджено нову редакцію Положення про порядок призначення житлових субсидій та передбачено призначення субсидії на наступний період лише на підставі нових заяви і декларації:
– якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда);

При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля.
– якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, і в цьому періоді:

  • за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії;
    або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії;
    або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
  • внутрішньо переміщені особи;
  • особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;
  • особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);
  • особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Положенням визначено випадки, коли субсидія не призначається (у тому числі на наступний період): перевищення встановленої площі житлового приміщення; наявність транспортних засобів, з дати випуску яких минуло менше 5 років; несплата працездатними особами єдиного соціального внеску; здійснення покупки на суму більше 50 тис. гривень (у т.ч. набуття права власності); наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

У зв’язку з цим, одержувачам субсидій у встановлених випадках з травня 2018 року необхідно звернутися до органів соціального захисту населення з заявою і декларацією для розгляду питання призначення субсидії на наступний період.
Оскільки з 01.05.2018 для призначення субсидії враховуються доходи членів сім’ї осіб із складу домогосподарства незалежно від адреси реєстрації їх місця проживання (тобто також у разі, коли їх зареєстроване місце проживання відмінне від адреси домогосподарства), у такому випадку особами, які отримували субсидію, необхідно подання нових заяв і декларацій, із зазначенням в них відомості про члена сім’ї, який зареєстрований за іншою адресою.

Слід зазначити, що субсидія на наступний період не призначається громадянам, у яких загальна площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартири і 200 кв. метрів для індивідуального будинку (крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, а також сімей, в яких не менше року проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування).

У разі ненадходження від отримувачів субсидії інформації про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства, які зареєстровані за іншою адресою, а також про наявність транспортних засобів та купівлю товарів субсидія призначається з 01.05.2018 на наступний період (неопалювальний сезон) без звернення відповідно до вимог Положення. Однак в подальшому при виявленні обставин, які б могли вплинути на умови надання житлової субсидії, органи соціального захисту населення виносять на розгляд комісії щодо скасування рішення комісії про призначення субсидії такому господарству і повернення коштів виплаченої субсидії

Щодо терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням на відповідний сезон: неопалювальний (до вересня включно) або опалювальний (до квітня включно), а на наступний період – без звернення, за виключенням окремих категорій отримувачів.

Таким чином, призначення здійснюється двічі на рік.
Так, з 1 травня 2018 року субсидії на оплату житлово-комунальних послуг призначаються до вересня 2018 року включно.
Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік.

Щодо врахування доходу для призначення субсидії

Під час призначення субсидії у травні на неопалювальний сезон враховуються доходи за III – IV квартали попереднього року (крім пенсії) за даними ДФС, Пенсійного фонду України. Розмір пенсії враховується за квітень.
Важливим є те, що враховуються доходи членів сім’ї осіб із складу домогосподарства у разі, коли член сім’ї зареєстрований за іншою адресою.
Переглянуто розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, а також для працездатних осіб, у яких відсутні доходи або доходи яких менше розміру мінімальної заробітної плати та/або які не сплачують єдиний соціальний внесок.

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно від отриманих (не отриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід, обчислений в таких розмірах мінімальної заробітної плати, встановленої станом на кінець періоду, за який враховуються доходи:

однієї мінімальної заробітної плати — для платників єдиного податку першої групи;

двох мінімальних заробітних плат — для платників єдиного податку другої групи;

трьох мінімальних заробітних плат — для платників єдиного податку третьої групи.

Для працездатних осіб, у яких відсутні доходи або доходи яких менше розміру мінімальної заробітної плати та/або які не сплачують єдиний соціальний внесок до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід в розмірі трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи.

Доходи від реалізації молока, враховуються у розмірі 30 % нарахованих сум. Відповідна норма застосовується за умови подання заявником документів, що підтверджують суму доходу від реалізації молока.

Щодо призначення субсидії за рішенням комісії

Субсидію може бути призначено за рішенням комісії (у тому числі на наступний період) виходячи з конкретних обставин, що склалися на підставі акта обстеження матеріально – побутових умов домогосподарства, у наступних випадках,:

  • на понаднормову площу житла (збільшену не більше ніж на 30 % соціальної норми житла) непрацюючим непрацездатним особам;
  • за наявності транспортного засобу (у тому числі у членів сім’ї), з дати випуску якого минуло менше 5 років;
  • якщо у працездатної особи відсутній дохід або її дохід менший мінімальної заробітної плати та/або вона не сплатила єдиний соціальний внесок у мінімальному розмірі (крім тих, хто навчається, перебуває на обліку у службі зайнятості або отримує один із визначених видів допомоги, яким субсидія призначається на загальних підставах). Таке рішення не може бути прийнято щодо осіб, які перебували за кордоном більше 60 діб. В обласних центрах, м. Києві та містах обласного значення позитивне рішення може бути прийнято лише щодо осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я. При цьому контролюється сплата особами єдиного соціального внеску протягом терміну дії субсидії;
  • у разі купівлі (або набуття права власності) житла, земельної ділянки, товарів або оплати послуг на суму більше 50 тис. грн;
  • за наявності заборгованості з оплати послуг, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • за фактичним місцем проживання за наявності договору оренди житла;
  • за фактичним місцем проживання внутрішньо переміщеним особам;
  • без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих (враховуючи норми щодо розміру отриманих ними доходів та перебування за кордоном).

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій двічі на рік: після закінчення опалювального сезону та після закінчення неопалювального сезону.
Крім того, повертатимуться до бюджету невикористані суми субсидії на оплату природного газу та електричної енергії, що використовуються не тільки для опалення.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

Постановою введено обов’язок для громадян, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, щомісячно сплачувати обов’язкову частку плати за послуги незалежно від обсягу спожитих послуг. У разі несплати обов’язкової частки плати надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Щодо припинення раніше призначеної житлової субсидії

Припинення надання раніше призначеної житлової субсидії здійснюється за рішенням комісії за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об’єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли:

  • домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг);
  • громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об’єднанням;
  • у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;
  • громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення;
  • виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;
  • під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;
  • якщо протягом строку призначення житлової субсидії за рішенням комісії фізична особа – підприємець, не сплачує єдиний соціальний внесок;
  • громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Надання житлової субсидії у зазначених випадках припиняється з місяця, наступного за місяцем, в якому їх виявлено.

Файли Cookie
Сайт ПП Східний масив не зберігає дані, але використовує cookies щоб працювати правильно Натисніть «Дозволити», якщо ви погоджуєтесь на використання порталом цих файлів.
Детальніше