У нових державних будівельних нормах щодо містобудування (ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій”), які діють з 1 вересня цього року, заборонено організовувати постійні або тимчасові відкриті автостоянки всередині невеликих житлових кварталів до 3 га. Це має сприяти підвищенню безпеки та комфорту жителів, які там мешкають, повідомляж прес-служба мінрегіону.
Згідно з ДБН, постійні та тимчасові (гостьові) паркомісця у таких кварталах повинні розташовуватися з боку вулиць чи проїздів або у підземних чи багатоповерхових автостоянках. В’їзд всередину кварталу дозволяється лише автомобілям швидкої допомоги, пожежній та іншій спецтехніці.
Також у нових ДБН удосконалено вимоги до безпечного проектування внутрішньодворових територій, а саме до проїзду спеціальної техніки у двір. Так, у нових житлових будинках від 9 поверхів та громадських будинках від 5 поверхів необхідно проектувати проїзди з усіх сторін, а для будинків меншої поверховості їх можна передбачати з однієї поздовжньої сторони.
Практика будівництва вільних від машин кварталів є розповсюдженою у багатьох країнах Європи та світу. Зокрема, у Австрії, Німеччині, Фінляндії. Крім цього, для забезпечення жителів необхідними паркомісцями, Уряд Німеччини, наприклад, ввів жорсткі штрафи за незбудовані машиномісця при будівництві багатоквартирних будинків.
ДБН “Планування і забудова територій” були розроблені на заміну попередніх будівельних норм, що регулюють містобудування, які діяли ще з 1992 року.
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.