З 1 травня набувають чинності положення ст 26 Закону «Про житлово-комунальні послуги», що регулюють відповідальність споживача за неналежне виконання договору.
Таким чином, за несвоєчасну сплату платежів за ЖКП споживач зобов’язаний буде сплатити пеню у розмірі, встановленому у договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу.
Пеня нараховується з першого робочого дня, наступного за останнім днем внесення плати, і не нараховується у разі заборгованості держави за надані населенню пільги і житлові субсидії та/або при наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
Хто буде перевіряти – за новим законом перевіряючі можуть приходити в квартири і ви їх зобов’язані пустити. В іншому випадку вам загрожує відключення.
Якщо ви відмовилися надати доступ виконавцю комунальної послуги в приміщення, це може бути підставою для припинення надання відповідної комунальної послуги.
Крім того, у разі непогашення у повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця, останній (крім виконавця послуг з постачання та розподілу електроенергії і природного газу) має право обмежити (припинити) надання послуг споживачеві.